وبلاگ

حقایقی راجع به ساعت مچی رولکس

ساعت مچی رولکس در دنیایی که همه‌چیز و همه‌کس دیجیتالی شده است و بسیاری از افراد در دست‌شان ساعت‌های هوشمند دارند, هنوز هم به عنوان ساعتی عقربه ای طرفداران خاص خود را دارد و هنوز علاقه‌مندان آن وجود دارند و شاید اغراق نباشد که بگوییم, این افراد از طرفداران ساعت مچی رولکس, طرفداران دو آتیشه ساعت های مچی عقربه ای هستند, البته عده ای از این افراد نیز به فکر ساعت‌های مچی دیگر برندها هستند.

اما قبل از اینکه به توصیه های کارشناسان در خصوص خرید ساعت مچی رولکس بپردازیم, باید به این نکته توجه کنیم که اصولا افرادی که ساعت رولکس به دست می کنند دارای جایگاه اجتماعی ویژه ای بوده و اکثرا از نظر شغلی و اجتماعی به جایگاه بالایی رسیده اند.

و اما نکات مورد توجه برای خرید ساعت مچی رولکس:

 

۱- آیا این ساعت مچی رولکس اصل است و یا تقلبی؟

هروقت دیدید که قیمت ساعت مچی که تصمیم خرید آن را دارید خیلی مناسب بود, پس به اصل بودن آن شک کنید.

اگر ذره‌بین تاریخ ساعت شما چندان واضح نشان نمی دهد, به اصل بودن آن ساعت مچی مشکوک شوید.

شماره مدل ساعت را به صورت آنلاین با وبسایت رسمی رولکس کنترل کنید و اگر تفاوتی وجود داشت در نتیجه ساعت تقلبی است.

مارک رولکس در تمام فرآیند تولید و بسته بندی به دقت مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد و اگر مشکل و یا خطای املایی را در بسته‌بندی مشاهده نمودید, حتما نسبت به اصل بودن ساعت مچی مشکوک شوید.

پشت تمامی ساعت‌های رولکس اصل تماما از استیل  ضدزنگ ساخته شده است, و اگر ساعتی را دید که این ویژگی‌ها را نداشت, صددرصد تقلبی است.

اگر پشت ساعت مچی رولکس اصل را باز کنید با این ویژگی‌ها روبرو خواهید شد:

شماره سریال و قطعاتی که با رنگ بندی متفاوت در حال کار کردن هستند.

از فاصله نزدیک به صدای ساعت گوش کنید, ساعت ‌های رولکس اصل صدای تیک‌تاک بلندی ندارند و در مقابل ساعت ‌های تقلبی دارای صدای بلند تیک‌تاک می باشند.

 

۲- کدام مدل از ساعت مچی رولکس را می‌پسندید؟

اینکه کدام مدل رولکس را خریداری کنید, کاملا به خودتان بستگی دارد. اما در ادامه به توضیح هر یک از مدل‌ های ساعت رولکس می‌پردازیم که دانستن آن به شما بسیار کمک می‌کند.

  • Submariner: تقریبا می‌توان آن را در رده ساعت ‌های اسپرت رولکس قرار داد که این ساعت با نام بازیگر معروف سینما استیو مک‌کوئین عجین گردیده است.
  • President: این مدل از ساعت مچی رولکس رسمی‌تر است. اگر به دنبال جلب توجه در نگاه اول هستید این مدل از ساعت مچی رولکس می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.
  • Datejust: این مدل از رولکس که در سال ۱۹۴۵ میلادی معرفی شد, دارای ظاهری ظریفانه است که قابلیت استفاده هم برای آقایان را دارد و هم برای بانوان.
  • Yacht-Master: این مدل از ساعت مچی رولکس که از انواع اسپرت آن به شمار می‌آید و در نوع استیل ضد‌زنگ و پلاتین ساخته شده است.
  • Cosmograph Daytona: این مدل از ساعت مچی رولکس ترکیبی از مدل اسپرت و کلاسیک می‌باشد و در عین ظرافت نشان‌دهنده قدرت و شکوه و جلال است.

 

۳- از کجا ساعت مچی رولکس اصل بخریم؟

حال سوال مهم اینجاست که ساعت مچی رولکس اصل را از چه مکانی باید تهیه کرد؟

صددرصد اگر دیدید که یک مغازه کوچک و جمع و جور در محل زندگی و یا کارتان به فروش ساعت رولکس مشغول است, بدانید که آن ساعت تقلبی است.

مطمئنا اولین چیزی که به ذهن‌‌تان می‌رسد این است که به جستجو در اینترنت بپردازید, اگر با زبان فارسی به جستجو در فضای اینترنت پرداختید درست به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید.

 

نکات پایانی

۱- شهرت ساعت رولکس در جریان جنگ‌جهانی دوم زیاد شد. این ساعت مچی توسط نیروهای هوایی ارتش انگلیس مورد استفاده قرار گرفت و علت آن نیز دقت و صحت آن بود.

۲- رولکس تنها ساعتی بود که بعد از جنگ‌جهانی در بلندترین نقطه روی زمین  یعنی قله اورست و عمیقترین نقطه اقیانوس بدون کوچکترین مشکلی به درستی کار می‎کرد.

۳- تا قبل از سال ۱۹۸۰ میلادی ساعت رولکس تنها حدود ۹۰۰ دلار بوده و بعد از این سال بوده است که قیمت آن رشد کرده و در رده ساعتهای لوکس قرار گرفته است.

۴- این شرکت برای ساخت ساعت مچی از عناصر نیکل و کروم با بالاترین کیفیت استفاده می‌کند که از این بعد در میان سایر رقبایش متفاوت است.

۵- تمام ساعتهای مچی رولکس مورد تست گرما و ضد آب بودن قرار می‌ گیرند.

۶- شاید خنده دار به نظر آید و خیلی ها آن را باور نکنند اما تمام ساعتهای مچی رولکس بوسیله انسان تولید می‌شوند.

۷- گرانقیمت ترین ساعت مچی رولکس به قیمت ۱٫۱ میلیون دلار در یک مزایده فروخته شده است.

۸- طلای به کار رفته شده در ساعتهای رولکس توسط خود این شرکت ساخته می‌شود.

۹- ساعت مچی رولکس که یک شرکت سوئیسی شناخته شده است زیر بنای فعالیت‌های خود را در شهر لندن قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 × پنج =